25 Haziran 2017 Pazar

Organik SEO

2004'te, arama motorları, bağlantı manipülasyonunun etkisini azaltmak için sıralamadaki algoritmalara geniş olmayan bir dizi faktör eklemişti. The New York Times'ın Saul Hansell Haziran 2007'de Google'ın 200'den fazla farklı sinyal kullanan siteleri sıraladığını belirtti. Önde gelen arama motorları Google, Bing ve Yahoo, sayfaları sıralamak için organik seo kullandığı algoritmaları açıklamıyor. Bazı SEO uygulayıcıları, motor optimizasyonunda farklı yaklaşımlar araştırmış ve kişisel görüşlerini paylaşmışlardır. Arama motorlarıyla ilgili patentler, arama motorlarını daha iyi anlamak için bilgi sağlayabilir.

Google Anında Arama, gerçek zamanlı arama, arama sonuçlarının daha zamanında ve alakalı olmasını sağlamak amacıyla 2010'un sonlarında tanıtıldı. Geçmişte site yöneticileri, arama sıralamalarını artırmak için aylar veya hatta yıllarca bir web sitesini optimize etmiştir. Sosyal medya sitelerinin ve blogların popülerliğindeki artış ile önde gelen motorlar, taze içeriğin arama sonuçları içinde hızlı bir şekilde sıralamasına izin vermek için algoritmalarında değişiklikler yaptı.

Webmasterler ve içerik sağlayıcılar, ilk arama motorları, erken Web'i kataloglarken, arama motorları için siteleri 1990'ların ortalarında optimize etmeye başladı. Başlangıçta tüm web yöneticileri, bir sayfanın veya URL'nin adresini, o sayfayı "taramak" seo için bir "örümcek" gönderecek çeşitli motorlara göndermek, diğer sayfalara bağlantılar çıkarmak ve sayfada bulunan bilgileri vermekle yükümlüdürler. Endekslenecek. Süreç, bir sayfayı indiren ve onu arama motorunun kendi sunucusunda saklayan bir arama motoru örümcekini içeriyor. Dizin oluşturucu olarak bilinen ikinci bir program sayfanın içerdiği kelimeleri, bulunduğu yerleri, belirli kelimelerin ağırlığını ve sayfanın içerdiği tüm bağlantıları sayfayla ilgili bilgileri çıkarır. Bu bilgilerin tümü daha sonra daha sonraki bir tarihte taranacak bir zamanlayıcıya yerleştirilir.

1997'de arama motoru tasarımcıları, web yöneticilerinin arama motorlarında iyi sıralama yapmaya çalıştıklarını ve bazı web yöneticilerinin sayfaları aşırı veya alakasız anahtar kelimelerle doldurarak arama sonuçlarındaki sıralamelerini değiştirdiklerini kabul ettiler. Altavista ve Infoseek gibi erken arama motorları, web yöneticilerinin sıralamaları manipüle etmelerini önlemek için algoritmalarını değiştirdiler.

Uluslararası pazarlar için başarılı arama optimizasyonu, web sayfalarının profesyonel bir şekilde çevirilmesini, bir alan adının hedef pazarda üst düzey organik bir alana kaydedilmesini ve yerel bir IP adresi sağlayan web barındırmayı gerektirebilir. Aksi takdirde, arama optimizasyonunun temel unsurları, dil ne olursa olsun aslında aynıdır.

Sayfa ve Brin, 1998'de Google'ı kurdu. Google, basit tasarımını seven artan İnternet kullanıcısı arasında sadık bir takip aldı. Google'ın arama motorlarında görülen manipülasyondan kaçınmasını sağlamak için sayfa dışı faktörler (PageRank ve köprü analizi gibi) sayfa içi faktörler (anahtar kelime sıklığı, meta etiketleri, başlıklar, bağlantılar ve site yapısı gibi) düşünüldü. Yalnızca sıralamaları için sayfa üstü faktörler düşündü. PageRank'in oynamak organik hit daha zor olmasına rağmen, webmasterlar Inktomi arama motorunu etkilemek için bağlantı oluşturma araçlarını ve şemalarını geliştirmişlerdi ve bu yöntemler benzer şekilde oyun PageRank'e uygulanabilir olduklarını ispatladı. Birçok site genellikle büyük çaplı bağlantılar değiş tokuş etmek, satın almak ve satmak üzerine yoğunlaştı. Bu şemalardan bazıları veya bağlantı çiftlikleri, bağlantı spamleme amacına yönelik binlerce sitenin oluşturulmasını içeriyordu.

İdeal bir dünyada hem ücretli hem de doğal SEO teknikleri istihdam edersiniz. Bu şekilde, gelecek için güçlü bir temel oluştururken derhal sonuçların avantajından yararlanabilirsiniz.

Çeşitli yöntemler, bir web sayfasının arama sonuçlarındaki önemini artırabilir. Önemli sayfalara daha fazla bağlantı sağlamak için aynı web sitesinin sayfaları arasında çapraz bağlar görünürlüğünü artırabilir. Sık aranan anahtar kelime öbeği içeren içeriği yazarak, çok çeşitli arama sorguları ile alakalı olacak şekilde, trafiği artıracaktır. İçeriği, arama motorlarının sıkça geri sürünce tutmak için güncellenmesi, bir siteye ek ağırlık verebilir. Bir web sayfasının meta verilerine, başlık etiketi ve meta açıklama da dahil olmak üzere alakalı anahtar kelimeler eklemek, bir sitenin arama listelerinin alaka düzeyini artırma eğiliminde olacak ve böylece trafiği artıracaktır. Birden fazla URL aracılığıyla erişilebilen web sayfalarının URL normalizasyonu, kurallı bağlantı öğesini kullanarak veya 301 yeniden yönlendirmeleri aracılığıyla, url'nin farklı sürümlerine yapılan bağlantıların tümünün sayfanın bağlantı popülerlik puanı karşısında olmasına yardımcı olabilir.

Organik arama motoru optimizasyonu (organik SEO), belirli bir arama motorunda ücretsiz, algoritma yönlendirmeli sonuçlar veren bir arama motoru sonuçları sayfasında yüksek bir yerleşim (veya sıralama) elde etmek için kullanılan yöntemleri ifade eder. Anahtar kelimeleri artırma, yüksek kaliteli içeriği geri gönderme ve yazma gibi yöntemlerin hepsi bir sitenin sayfa sıralamasını iyileştirebilir. Anahtar kelime doldurma ve bağlantı çiftçiliği kullanımı gibi siyah şapka SEO yöntemleri, organik SEO'yu da artırabilir.