Film, SEO danışmanı geldiği ve bunun için kime teşekkür etmeniz gerektiğine dair eğlenceli bir fikir, ancak en ilginç açıklamaların bazıları, Google ile SEO danışmanları arasındaki ilişkilerin yanı sıra Google ile iş dünyası arasındaki zamanla dolu ilişkilerin öykülerinde yer alıyor. Trafiklerine bağlı olan sahipler. Google'ın neredeyse yirmi yıl önce kurulduğundan beri bu arama her geliştiğinden bu gerginlik ortadan kalkmadı.
Arama seo uzmanı başlangıcından beri birkaç yıldır arama ve SEO olabilecek konular hakkında bazı düşünceleri duymak da ilginçti - onlara arama başlığının nasıl değiştiğinin daha büyük resmini benzersiz bir bakış açısı kazandırdı ve hala değiştirme.
Peki SEO'nun olayları neydi: The Movie, ve biz onu izlemekten ne öğrendik?
SEO yıldızları
SEO'nun hikayesi: en iyi seo firması Filmin ortaklaşa, arama ve SEO'nun ilk günlerinden başlayarak (90'lı yılların ortalarından başlayıp 2000'li yılların başlarına kadar), John Lincoln'ın Ignite'in CEO'su tarafından kapsamlı bir anlatımla birlikte, Görünürlük.
Search Engine Watch'un kurucusu (bu çok web sitesi!) Ve Search Engine Land'in kurucu ortağı Danny Sullivan var; seo nedir Rand Fishkin, 'Mozyanın Sihirbazı'; Rae Hoffman a.k.a 'Sugarrae', PushFire'ın CEO'su ve orjinal pazarlama pazarlamacılarından biridir; Pubcon ve Webmaster World'in kurucusu Brett Tabke; Jill Whalen, Yüksek Sıralamaların eski CEO'su ve Arama Motoru Pazarlama New England'ın kurucu ortağı; Ve Barry Schwartz, RustyBrick CEO'su ve Arama Motoru Yuvarlak Masasının kurucusu.
Belgesel, eski Google seo eğitimi cep oyuncusu Matt Cutts'ın bir bölümünü de içeriyor; ancak Cutts filmde bizzat kendisi görünmüyor.
Her biri arama endüstrisine nasıl seo kursu geldiklerini anlatır; bu da insanların böyle bilinmeyen, ortaya çıkmakta olan bir alana nasıl katıldığına dair ilginç bir bakış açısıdır. Arama ve SEO ilk günlerde çok büyük miktarda gelir elde etse de - Lincoln, "arama sıralamalarını nasıl artıracağını öğrenerek" yılda milyonlarca dolar kazanıyor olan bağlı şirketler "hakkında konuşuyor - endüstri ve bununla ilgili nispeten az şey bilindi çalıştı.
Örneğin, Danny Sullivan, 1995 yılında web geliştirmeye adım atan ve "arama motorlarının nasıl işlediği ile ilgili sorulara iyi cevaplar almak istediği için" arama yazmaya başlayan gazete gazetecisiydi.
Jill Whalen, arama motorları aracılığıyla web sitelerine daha fazla trafik getirmek üzere yola çıktığı ve siteyi daha yüksek hale getirmek için anahtar kelimeleri nasıl kullanacağını öğrenmesinin ardından, kurduğu bir ebeveynli web sitesi aracılığıyla SEO'ya geldi.
Hâlâ SEO'dan: Hareket, bir HTML paragraf etiketine sahip bir ekranı ve ardından 'ebeveynlik' kelimesini gösteriyor.
Rae Hoffman, birkaç uzaktan arama terimi için ilk 3 arama sonucunda yer alan bir arkadaşın diyet hapları satan bir web sitesi oluşturarak, altın vurmadan önce, uzun mesafeli terimler için sıralama yaparak mütevazı miktarlarda "uzun mesafe alanı" nda başladı. terimleri.
"Muhtemelen benim en büyük 'kutsal bokum" anıydı "diye hatırlıyor. "Bu sıralamaların ilk ayı için ilk komisyon çekimi o zamankocamın bir yılda yaptıklarımdan daha fazla oldu."
'Mozyum Sihirbazı' olan Rand Fishkin, Arama Motoru Stratejileri konferansında büyük kırılmaya başlamadan önce, Moz'un hâlâ bir blog olduğu 2000'li yılların başlarında oğlu ve annesinin borçla nasıl mücadele ettiğinin kalbiyle yazılmış hikayesini anlatıyor ve Ilk büyük müşterisini imzaladı.
Bu endüstri öncülerinden çıkan hikayeler, Google, Lycos, Yahoo ve diğerlerinin en büyük dizini elde etmek için uğraşırken, ilk günlerde SEO olan, büyüyen, büyüyen, büyüyen bir fenomenle ilgili bir fikir veriyor ve Google, " Her beş sekiz haftada bir "dans" yapın ve algoritmalarını güncelleyin, bir sonraki güncellemeye kadar yüksek miktarda gelir elde etmek için zekice veya şanslı olmasını sağlayın.
Google'ın algoritma güncellemeleri her zaman önemlidir, ancak belgeselin sonraki bölümlerinde de belirtildiği gibi, bazı algoritmalar, Google'ın azaltmak için belki de daha fazla şey yapması gereken işletmeler üzerinde orantısız bir etkisi olmuştur.
Google ve web yöneticileri: Karmaşık
Brett Tabke, "Larry [Page] ve Sergey [Brin] SEO'lara karşı oldukça uzlaşmıştı." "Matt [Cutts] Larry'ye gitti ve" Web yöneticileri için bir sosyal yardım programımıza ihtiyaç duyuyoruz "dedi." Gerçekten bize ulaştı ve hoşgeldin kürkü koydu. "
Arama endüstrisindeki hemen hemen herkes, yıllarca Google'ın kamuoyundaki yüzü olan Google'ın web spam ekibinin eski başkanı Matt Cutts'ın adını biliyor. Cutts, Google güncellemeleri ve algoritma değişiklikleri hakkında bilgi sağlayan bir kaynak haline geldi ve genelde